“Zgradite trden plan in močan podporni sistem, ki bosta v pomoč otroku v šoli.”
Naglušnost prestavlja velik izziv za otroka v šoli, vendar mu trden plan in močan podporni sistem lahko zelo pomagata pri šolanju.
Prisluhnite nasvetom mame Chevon Petersen.
Chevone Peterson je znana po tem, da zelo pomaga naglušnim otrokom. Njen sin Kai je diagnozo izgube sluha dobil leta 2011. Na začetku se je s težavo soočal z vsakodnevnimi izzivi v šoli, zdaj pa mali fant nima več težav s komunikacijo in se v šoli odlično počuti. K temu je seveda zelo pripomogel dober slušni aparat, pa tudi odličen podporni sistem. Chevone predlaga 11 nasvetov staršem, ki želijo svojim naglušnim otrokom omogočiti normalno šolanje ter doseči, da bodo otroci v šoli tudi uživali.
Nasveti mame Chevone:
- Ustvarite tim. Noben starš ne more poskrbeti za uspešno učenje za svojega naglušnega otroka, če se ne zaveda pomembnosti sodelovanja z učitelji, terapevti, logopedi, avdiologi in vsemi, ki lahko pripomorejo k temu, da se bo otrok dobro znašel v okolju. Delite informacije, ki se vam zdijo pomembne z vsemi vpletenimi in zagotovite, da tudi njihove informacije pridejo do vas. Komunicirajte.
- Ustvarite priročnik. Pripravite “priročnik o posebnih potrebah” vašega otroka za njegovo učiteljico oz. učitelja. Razložite stopnjo in tip izgube sluha, nekaj malega o terminologiji naglušnih in priporočljivo opremo v razredu. Priskrbite ji/mu vse kontakte ostalih udeležencev vašega tima.
- Organizirajte sestanek. Sestanek z novim učiteljem ali učiteljico organizirajte še pred začetkom šolskega leta. Spodbudite otroka, da razloži kako deluje slušni aparat in skupaj preizkusite, kje bi bilo najbolj primerno, da bi otrok v razredu sedel. Otrok in učitelj/ica se lahko dogovorita za poseben znak, ko otrok ne bo zmogel slediti oz. ne bo slišal. Tako bo otrok postal del tima, sporazumevanje pa bo lahko potekalo brez nepotrebnega vznemirjenja in prevelike pozornosti.
- Predhodno učenje. Prosite učiteljico za tedenski plan učenja, da lahko z otrokom že predhodno obdelata nove pojme in informacije.
- Ostanite v kontaktu. Vedno zagotovite, da imate neposreden dostop do učitelja oz. učiteljice – preko e-maila ali preko telefona. To pride prav zlasti v primerih, ko je potrebna dodatna razlaga ali pa če na primer otrok prinese domov kakšno na pogled čudno sporočilo.
- Spodbujajte samozavest. Učitelj/ica je čudovit vir za spodbujanje otrokovega govora in njegovega vključevanja v razredu. Sodelujte in jo pohvalite, če ste zadovoljni.
- Ostanite sproščeni. Nikoli ne reagirajte agresivno, vedno se poskušajte obnašati kot partner z vsemi udeleženci tima. Posredujte informacije, vendar se vzdržite dajanja nasvetov in poučevanja.
- Spodbujajte prijateljstva. Spodbujajte otroka k druženju z otroki tudi izven šole. To mu bo pomagalo tudi pri odnosih v šoli.
- Ohranjajte dialog. Otroka spodbujajte k odprti komunikaciji – pogovarjajta se o tem, kaj se je dogajalo skozi dan, o njegovih občutkih, spodbujajte ga, da stoji za svojimi dejanji. Ustrahovanje ni v nobenem primeru sprejemljivo.
- Spodbujajte odprtost. Spodbujajte otroka, da bo suvereno odgovarjal na vprašanja o slušnem aparatu. V resnici večina ljudi pravzaprav ne pozna delovanja slušnih aparatov in jih to res zanima.
- Ne pretiravajte. Naj bo otrok še vedno – otrok. Ne bodite osredotočeni samo na njegovo naglušnost. Pustite mu svobodo, da bo raziskoval svet okrog sebe tudi čisto po svoje.